Grillat är godast!

Idag ska vi inviga nya elgrillen som Andreas fick i förskottspresent av sin kära moder med familj. Vår gamla som han fick förra året såg sin sista dag efter nyår så det är på tiden att vi återtar grillat en dag i veckan nu! Elgrill är klart bäst då man slipper ta sig ut och grilla utomhus. inte fy skam det heller men 3 trappor utan hiss upp och ner etc är inte så kul.

Idag fick Minerva sitt första skrapsår på knät! Näsan invigdes ju första veckan på dagis men nu var det då dags för knät. Och det lär knappast bli det sista!. Vi var på väg till dagis och hon fick för sig att hon kunde springa fort. Så hon sätter fart men nu var det ju inte så att hon KAN springa fort så pladask ner. Lite gnäll men fort upp igen och vidare ;) Blev lite blod såg jag sen och ett litet hål på tightsen. Tur det var ett par som klassas som långbyxor i vanliga fall men i min smala men otroligt långa tjejs liv mer kallas knickers...Så det var ändå dags att avskaffa dom.

På måndag ska jag på mitt livs första föräldrasamtal!! ( om man inte räknar Bobs samtal i skolan då men där är jag inte riktig förälder bara förmyndare. fast iofs är ju ändå föräldrasamtal. jaja MINERVAS första samtal då! ) kl 9 när jag lämnat ska vi sitta en stund jag och Monika som var hennes inskolningsfröken. Blir spännande även fast dom berättar varje dag utförligt vad som hänt :)

Nu ska jag spela lite WoW och njuta av min mammafria tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0