Potatis!

Idag skulle Minerva få smaka på mosad potatis med smält smör i.

Kan säga att under alla år jag jobbat på förskola så har jag sett en hel del ungar som får kväljningar när dom äter något dom inte tycker om.

Minerva tillhör nu den skaran!



Stackarn! smakade först i god tro att det var gröt eller päronpure och sen denna min. hälften kom ut men lite kom nog i så jag in med en sked till! men nej hon visade klart sitt missnöje!.
Så jag tog fram päronpuren istället då och den tycker hon ju om..tills jag av misstag och helt utan att tänka på det råkade ge henne av potatisen igen!
Då kväljde hon som om hon skulle kräkas! och ut med potatisen såklart! Stackars liten får ju men för livet! mamma lurar med god pure och sen tjoffs in med mer potatis!

Andreas begärde faderskapstest då han älskar potatis och börjar tvivla starkt nu att hon kan vara hans dotter!! ;)


Nu sover hon tryggt i sitt rum iallafall och hon förlät mig nog när hon fick lite tutte innan hon somna!
jag har även läst hennes djurbok för henne och det tyckte hon var mysigt även fast hon nog inte fattade ett skvatt vad jag sa ;)


Hennes bord och stolar har jag varit duktig och byggt ihop så dom är nu på plats! Tog en bild men orkar inte hämta kameran då jag redan siter nerbäddad i sängen nu!
Grinden är byggd men inte uppsatt då Andreas behöver lite annan spik han ska fixa på jobbet imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0