Leverpastej!

Idag fick Minerva testa leverpastej på smörgåsrån och oj vad poppis det var! Slickade i sig allt innan rånet slank ner med. Så då vet jag att hon får sån näring i sig med även om det skulle gå dåligt med riktig mat. Tydligen kunde man ge leverpastej som en måltid med enligt barnmatsboken jag fått så kanske testar det någon gång fast får hon det på bröd blir det ju dubbelt upp så att säga.
En stor portion gröt blev det till frukost och en formfranskeskiva med smör. Till lunch blev det youghurt med frukt och pannkaka. Och nu till mellis har hon fått ett till rån med leverpastej och snart blir det tuttstund inför eftermiddagsluren. Märker på henne att hon är mätt då hon inte har tuttbehovet lika mycket nu utan hon nöjer sig med att få den när det är dags att sova eller som dryck efter maten.
Natten gick sisådär då hon vaknade vid 00.30 och efter tuttning och omsovning bar jag in henne till sitt rum igen runt halv 2. Sen nästa gång hon ropade på mig tänkte jag att oh nej kunde hon inte sova längre. Tittade på kl och då var den 06 redan då hon brukar vakna! :) men usch vad mörkt det var ute heh.

Idag har jag storstädat och ska fortsätta sen efter hon har sovit. Och vet ni vad! Denna dammsugare också! Jag gräver under påsen då det är fel påsar så mycket damm kommit utanför ( i dammsugaren) och då upptäcker jag att denna med är full med larver!!! Inte lika många som i förra men en hel del.
Så nu kom jag på vad jag ville ha i present av Andreas så imorgon ska vi kolla dammsugare på ica maxi! :)
Förhoppningsvis blir det en runda förbi farmor och farfar med imorgon så fullt upp.

Lucia är det ju med så jag och Minerva ska titta på luciafirande på TV imorgon bitti om det är något tänkte jag!

På tisdag är det sista dagen på Öppna förskolan innan jul fast jag ska ju ha svärsläkten på fika kl 17 så får se vad som hinns med, men vore kul att hinna dit med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0