Förstoppad ( läs på egen risk!)

Minerva var ett monster igår kväll och imorse. Och sovit dåligt hela natten. Hela morgonen har hon gråtit och gråtit nästan hela tiden och varit otröstlig. Sen såg man att hon försökte bajsa men då grät hon ännu mer så jag förstod att det var stopp. Lägger henne på skötbordet och nog var det hårt alltid :( Satt fast så hon inte fick ut det så Andreas fick bära henne medans jag fick använda mig av febertermometern och i stort sett gräva ut det ur henne. Lite i taget kom det och till slut var det "lagom" stort för henne att krysta ut resten. Det var så mycket bajs stackarn. inte konstigt hon haft ont i magen :( Blod kom det med och det är väl inte så konstigt när hon försökt ända sen igår kväll. Men sen blev hon som förbytt! Fram kom den gamla vanliga glada spralliga tjejen som klampade runt och pratade och skrattade :) vilken befrielse! Laddat upp hemma nu med katrinplommonpure och så köpte jag en ny vällingsort då hon ratat välling i vanliga fall. Köpte en med päron/katrinplommon som ska hålla magen i trim och mätta bra..Mer än halva muggen drack hon av den så äntligen har jag hittat en välling hon vill ha! Kanske hon sover bättre på nätterna med och så kan jag äntligen dra ned på ammandet och få lite sömn med :)

Igår var vi på kalas hos farmor och åt kakor! det var gott tyckte Minera och favoriten var någon mjuk kaka med choklad ( Minerva har ju aaaaaldrig fått smaka choklad förut "host host" ) "ironi"
Efter det tog vi vägen genom stan där det var Rix FM festival men blev bara genomgång sen hem.

Idag när hon äntligen blev gladare efter magknipet så gick hon och jag till parken och gungade och lekte i sandlådan lite. En timma var vi ute och nu har hon somnat så sött. Sen blir det taco buffe inne i stan innan vi ska promernera upp till Andreas mormor och morfar för mors dags fika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0