Dagis!

Nej jag vet att det heter förskola!!!

Idag var det då dags för första dagen på dagis för Minerva! Var pirr i magen för min del :)
Några minuter innan det var dags så var vi framme, Fröken tog emot oss vid dörren och Minervas avdelning låg på andra våningen. Hiss skulle man ta då trappan är ganska slingrig och otäck!
Vi fick lite information och hon visade oss runt. Minerva hade jättekul och lekte med det mesta som hon hitta!
Tiderna Minerva ska gå blir kvart i 9 till halv ett mån-tors så länge jag är arbetslös. Äter gör dom runt kvart i 12 så blir att hon sover hemma och det var det jag ville helst så det blir jättebra :)

Dom andra barnen är nyss fyllda eller ska fylla 2 så Minerva blir minst. Inga nya barn blir det heller på hösten så denna grupp följs åt ett år till! helt perfekt. Detta kommer bli toppenbra känner jag!

imorgon blir det 2 timmar. 9.30 till 11.30 och på onsdag blir det lunch med så då blir det 9.30-12.30. Tors o fre blir det 9-12.30 och då skulle jag få gå undan om det gick och sitta i personalrummet sålänge. Yes! jag får läsa min bok kanske!!!
Nästa vecka är det ju bara 3 dar då det är kristi himmelsfärdsdagen på torsdagen så då blir det 9-12.30 Mån till Ons och veckan efter ska det vara klart!

Idag var jag hos arbetsförmedlingen 2 ggr! Första gången var efter dagis och det var jättelång kö så hon i info disken sa att jag kunde anmäla mig hemma istället och då bokar man in en tid genom datorn. Men väl hemma fungerade inte min E legitimation med deras hemsida så jag fick gå tillbaka. Då blev jag hemskickad igen för att slippa sitta och vänta, fast denna gång fick jag en inloggningslegitimation som var deras egen istället. Och den funkade så nu är jag inskriven och har inbokat möte kl 3 på onsdag! Skönt med detta nya system så man slipper sitta med kölapp och vänta! Var inte så många än som hade detta system men Jönköping var med i det iallafall.

Måste beställa lite bilder för utskrivning nu så jag kan ta med till dagis. Och sen ska ett bild collage göras med nära och kära som ska sitta på väggen där som hon kan titta på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0