Back to normal..

Ny måndag, ny vecka, nya tag!
Minerva är på dagis och jag sitter och slappar framför "våra bästa år" på TV och datorn. Satt en halvtimma i telefon tidigare med Akassan och dom hinner inte behandla mitt ärende innan utbetalningen så jag får vackert vänta tills 24e juni på dom pengarna..Då blir det ju dubbelt upp då istället men inte lika kul denna månad dock.

Ska sätta mig och söka lite jobb med tänkte jag, det borde ligga ute några med start Augusti nu tycker jag men jag vet ju ändå jag inte får något då jag "bara" är barnskötare och endast duger till vikariejobb i Jönköping..annat var det i Stockholm där även barnskötare fick jobb! Men söka måste jag ju göra iallafall! det skadar inte någon och sen får jag hoppa in i vikairiepoolen i Augusti.

Om en halvtimma ska jag bege mig iväg för att hämta hem Minerva igen. Lämnandet gick bra. När jag sa hej då vinkade hon så fint till sina fröknar i tron på att det var dom vi sa hej då till! Blev lite gnäll när Monika tog henne från min famn och hon insåg att det var jag som skulle gå men det gick anabbt över när dom gick in till barnen i dockvrån. :)
Hade varit inbrott under helgen på dagis, Hände tydligen lite då och då, hur man nu kan tycka det var ett bra "inkomstställe" att göra inbrott på.. brukade vara lite frukt som blev uppätet och någon kamera som försvunnit typ. Brukar antagligen vara ungdomar som gör inbrott på förskolor eller missbrukare som letar mat.

Här är Minerva i full färd med att plocka ut reklam och tidningar från tidningspåsen i hallen.. ( Såret under näsan blir mindre för varje dag så snart lossnar nog den mörka skorpan )


Här är vi på väg till dagis.


Hon får syn på motorcyklarna som alltid står parkerade på gården..


Titta...säger hon och pekar..Alltid lika roligt med motorcyklar :)

Kommentarer
Postat av: simone

vilken liten sötnos :D

2010-05-27 @ 21:47:31
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0