Separationsånger!

""Om ditt barn blir ledset när du går din väg, är allt som det ska. Nu är din bebis i den mest intensiva fasen av sin separationsångest. Det bästa sättet att hantera svåra avsked är att inte dra ut på dem alltför mycket, utan göra dem korta. Säg hejdå med en snabb puss och gå. Smyg inte ut och förläng heller inte avskedet med mycket tröst och långa kramar. Bebisen kommer att sluta gråta strax efter att du gått.""

Ja det har man ju märkt på Minerva iallafall! kan inte ens gå på toaletten utan att hon blir helt bedrövad. och det är mamma mamma mamma hela dagarna konstant. Visst har hon alltid varit mammig men nu är det helt otroligt!

Idag fyller Veronika min kompis 40 år! helt sjukt vad tiden går haha..40 år ??? känns ju jättegammalt. Jag ska inte bli 40 iallafall!. Jag stannar på 30 talet :)

Blir inte så mycket skriva nu när hon är så mammig, får försöka hitta tid lite snabbt då och då om hon bestämmer sig för att våga slita sig ifrån mig lite grann.

Idag ska vi till farmor och ha kul! kl 11 ska vi vara där så blir intressant och se om hon hinner sova innan men det gör hon nog inte så blir till att somna av utmattning hemma hos armor antar jag! För sova på beställning går ju inte, nej.

Snart är det dags för Stockholm! kul kul :)

Min kompis Jenny hittade en bortsprungen hund som hon tog hand om några dagar medans polisen hittade ägarna. Dom kom med hittelön till henne sen. 5000 kr!!!! helst sjukt :) Det kommer Jenny köpa en hund för så cirkeln är komplett :) Hitta hund-> få pengar -> köpa hund! Blir kul att träffa lille krabaten när vi kommer ( dom har hand om en på prov nu för att se om Jenny klarar av den trots sin allergi)

Nu kom min lilla krabat för lite mammakärlek igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0