Snörvel

Minerva är fortfarande rinnig i näsan så blir bara korta promenader till affären och en kortis till parken för att gunga! Vill ha henne frisk till kalaset på söndag:)

Igår gick hon omkring med mina nycklar hem och nyckeln till barnvagnsförådet i varsin hand. efter en stund kom hon tillbaks med en katt i ena handen och en apa i andra.. Jag letade mig halvt fördärvad efter nycklarna och till slut hittade jag dom!! Hon hade kastat ner dom för trappen genom grinden....Där låg även en sked hon hade haft i sitt våld.. Skönt dom kom fram iallafall :)

En rolig grej hon börjat med också är att när Andreas sträcker fram armarna för att lyfta upp henne vänder hon sig direkt, trotsigt fram till mig istället och lyfter upp armarna för att jag ska bära upp henne! Varje gång :) Vi skrattar så gott och det är ju bra att Andreas tar det på rätt sätt :)

Minerva saknar sin farmor såklart men ses ju på söndag <3

igår sökte jag jobb! Är ganska säker på att jag inte får det då alla jobb är för förskolelärare och jag är ju "bara" barnskötare men skadar inte att söka iallafall! Får dom inte tag i förskolelärare blir det ju vi andra som får jobben...Så fort barn nummer 2 kommit och jag är färdig på barnfronten ska jag plugga vidare till förskolelärare men nu blir det till att jobba upp min SGI till heltid igen då jag bara fått halvtid efter att jag haft sjukersättning. Vägrar leva på 80 % av min halvtidslön i föräldrapenning igen!
Jobbet jag sökte är från 1 maj till resten av året här på Torpa så skulle ta 5 minuter till jobbet ;p Men som sagt är jag 99 % säker att jag inte får det så det lutar åt vikariepolen i Augusti när vikariejobben sätter igång efter semestern. Sist jag jobbade där blev jag erbjuden massa långtids vik men dom kunde jag ju inte ta iom jag var halvtids sjuk men det är ju inga problem nu :)
Ska bli skönt att börja jobba igen iallafall! kommer uppskatta helgerna såå mycket mer eftersom alla dagar är som helg för mig nu ;)
2,5 veckor tills Minerva börjar dagis nu! spännande :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0