Fika!

Idag har vi varit och fikat på A6. Var mammor och barn från en ny Jönköpingstråd på familjeliv. Det var riktigt trevligt och kul att lära känna nya personer med! Fanns en lekhörna precis utanför cafeet och där var Minerva mest hela tiden. Hon stormtrivdes och brydde sig inte om mig för 5 öre! Dagis kommer bli toppen för henne..
Var skönt att komma iväg hemifrån och få vara lite social för en gångs skull.
På tisdag ska vi hem till Maria, en av mammorna som bor här på Torpa. Trevligt trevligt.

Imorgon är det äntligen dags för BVC då, hon var ju sjuk senast men nu är det dags igen då. Spruta blir det också så få se om hon blir sjuk över helgen. På måndag är det dags för ettårs besöket hos tandläkaren! Få se vad vårt lilla chokladmonster tycker om det. Så nu är det fullt upp ett tag framöver! Få se om farmor vill träffa sin lilla skatt någonting med i helgen.

Bob åker till Stockholm på lördag då han har tandläkaren på måndag där. Så då blir det tonårsfritt i helgen då.

Jag har hemsk tandvärk. inte bara i en tand utan i 3!!! knaprat ipren några dagar nu och har inte råd med tandläkaren denna månad heller tyvärr :( Förhoppningsvis går det över av sig själv om några dagar.

En av mammorna på fikat är också barnskötare och hon sa att dom inte anställer några barnskötare överhuvudtaget i Jönköping så ser mörkt ut för mig, Dock räcker det med vikariepolen för mig tills det är dags för syskon till Minerva sen får det bli skolan antar jag för att bli förskolelärare.

Just nu håller Minerva på att tömma ut alla blöjor ( nya ) från blöjlådan. Det är hennes nya hobby, sen får jag plocka blöjor i alla rum....Oj!! Nu lägger hon tillbaks dom igen i korgen haha...hmm för att plocka ut dom igen...jaja :)

Kameran är på laddning så ska försöka ta lite bilder med då det var ett tag sen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0