Barnledig!

Nu har farmor vart här och hämtat sitt lilla barnbarn så nu blir det storstädning! Det som behövs är skura golv och så dammsuga hela undervåningen. Sen ska jag rensa ut lite i köksskåpen tänkte jag. Man har dratt på sig otroligt mycket skit som inte behövs! Passa på att ta ner flyttkartongerna i källaren med..kan ju vara på tiden ;p

När jag är klar blir det att gå till farmor jag med så ska vi förbi ikea för att köpa jackkrokar till väggen i hallen och en hallspegel. Sen blir det storhandling på Willys. 20 dar ska jag göra matsedel till nu. Tvåtten bokade jag till imorgon för kommer nog inte orka det idag med.

Blir nyttigt för Minerva att vara ifrån mig, det har ju inte hänt många timmar sen hon föddes. På måndag börjar inskolningen på dagis med kl halv 11 till halv 12 blev det. Efter det ska jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen. Andreas är föräldraledig mån och tis så han kan ha henne då så arbetsförmedlingen inte trilskas att jag kommer med henne :)

Det är otroligt lite jobb ute nu men det borde nog komma snart då dom börjar söka inför hösten men jag siktar in mig på vikariepolen från Augusti och där finns det gott med jobb så sysslolös kommer jag inte bli! ka bli helt underbart att komma iväg och jobba och få ett "riktigt" liv :).. och första riktiga lönen! jeeeez vad jag längtar.. Sen är det bye bye 4-5k i månaden ;p
Då blir det skulder som ska betalas av, tandläkare som ska besökas och även försöka spara lite ihop med Andreas för semester och annat som kommer att behövas..TVÄTTMASKIN OMG! längtar längtar längtar efter att börja jobba :)

Nej tiden går! dags att börja svettas ihop med Lars Winnerbäck pumpandes ut i högtalarna! Har knappt lyssnat på musik överhuvud taget sen Minerva föddes. Förutom rap attack på "the voice" på mornarna förståss :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0