Majskrokar

Just nu smakar Minerva majskrokar för första gången ( som ostbågar fast med majs och för barn) Köpte det en gång tidigare men det var innan hon smakade på allt så den gången gick det inget vidare.. Nu hör man ummmgrrr ummmgrr..Som om hon inte vet om hon ska mmmmm eller muttra haha. Men ner går dom iallafall..Sitter och tittar på TV och mumsar för fullt just nu.







Nu ställer hon sig helt upp alldeles själv mot stöd då såklart. Vad hon än hittar att hålla sig i. en månad kvar tills jag sagt att hon kommer ta sitt första steg så får se hur det blir :)

Oj vad hon smaskar i sig..trodde hon fortfarande var på första men hon har redan ätit upp 3 st. Blir bra mellanmål för henne då :) Smakade just en och smakar som osaltade popcorn. Men det säger sig självt kanske när det är majs.

Hon fortsätter med sitt mamm mamm ande men igår blev det hela maaammma igen. Hon hade dunkat i huvudet i en leksak ( nu börjas det) och blev lite ledsen så mitt i kramen kom det MAAAMMAAA..man blir lite varm i hjärtat då :)

Imorgon kommer barnbidraget äntligen. Tycker jag är relativt duktig iallafall som ibland kan hålla matbudgeten så att pengarna räcker. Eller har överskridit med 100 kr idag men det var för Bob skulle spela bowling på gympan och busskortet bara räckte en resa till så den 100ingen räknar jag inte! ( kommer iofs bli ca 70 kr till ikväll efter jag handlat)

Det går bättre och bättre med flaskvänjningen. Igår fick hon i sig 45 ml av vällingen. Hon börjar äntligen förstå sig på hur man ska suga på den och att inte bara bita.
Så är nog bara en tidsfråga tills hon kan dricka en hel flaska välling innan läggdags och sen bara lite tutte för att somna.
Men som sagt ska jag fortsätta amma hur mycket hon vill genom influensatiderna för att maxa ut hennes immunförsvar iallafall. Men självklart får hon gröt, välling och pureer med.

Just nu sitter hon med en majskrok i vardera hand och varierar ätandet :). Oj där kom strumpan in på ett hörn med tydligen! Hon fortsätter tömma sina klädlådor hela hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0