Fredag

Idag har vi varit hemma hela dagen och myst. Minerva har fortsatt sin nya lek med att stå på knä och hoppa mig gul och blå..hon försöker ställa sig upp mer och mer så är nog bara en tidsfråga!. Nu är hon 7 månader om bara några dagar.. på tisdag rättare sagt! tiden går så fort.

Usch vad mycket skriverier om svininfluensan!..ena stunden tar jag det som en klackspark andra stunden är jag livrädd. Det lutar åt att jag inte vaccinerar mig då Andreas inte ska göra det så smittan lär ju komma hit ändå iom att det är han som jobbar och rör sig bland folk...Först var jag tvärsäker att jag inte skulle ta den men sen velade jag lite men som sagt blir det nog inte av.
Hoppar iallafall Stockholmsresan då jag inte vill riskera att Minerva blir sjuk i Stockholm plus att det är lite dåligt med pengar för det också.

Nu har Minerva varit uppe sen kvart över 1 och tänkte inte lägga henne förens runt 18-18.30 efter maten då hon inte ville sova när jag försökte så låter henne leka istället så får hon sova för natten sen..Så skönt att hon brukar somna runt 18.30-19.00 då jag själv är väldigt trött på kvällarna..sen sover hon ju hela natten till 06 ca ( imorse vakna hon halv7! ) Visst tuttar hon på natten med men då sover hon så det är helt ok. Inatt vaknade hon först kl 04.00 så då hade hon sovit nästan hela natten med.

Jag ska unna mig en folköl ikväll framför datorn när hon har somnat och sen kommer nog jag med att sova sött.

Igår kväll skulle jag se på nya V som just haft premiär på ABC i veckan. jag hinner se så mycket som att ufona tar sig in över staden och sen somna jag ! Får göra ett nytt försök ikväll. Jag älskade gamla V när den kom..jag var i tonåren då och kommer ihåg att vi lekte att vi var Diana och hon den "goda" ödlan ( kommer inte ihåg i dagsläget hennes namn) Jag följde alla avsnitt och det lär jag göra med den nya med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0