jaha dags att blogga igen då !

Tänkte testa på bloggandets värld igen nu då när jag har all tid i världen över :)

Lite allmän info om dagsläget just nu är att jag ska ha min första bebis om 16 dagar ( om den inte vill titta ut tidigare!! eller senare ;/  ) Så jag sitter mest och försöker få tiden att gå framför datorn kombinerat med lite ont här och där.

min bebis i v 20 :



Den bilden är tagen med min mobiltelefon men har fått en skitsnygg digital kamera av Isse/Darksor i WoW ( efter lite pust pust Powerlevling av hans sucky pally) som kommer att bli väl använd både här i bloggen och hemma :)

Jag spelar då som sagt WoW och har min 80 BE mage Mattilda med den ubra titlen " champion of the frozen wastes"
( vilke betyder att man clearat alla instancer i nya expansionen). jag är med i Darkwind som är ett guild från forna Everquest servern Antonius bayle, så blir mycket nostalgi :) Vi spelar på Scullcrusher ( sucky pvp server) och "we going strong" uppåt.

Har även lirat lite warhammer men tröttnade ganska snabbt på lvl 40 av att bara grinda pvp instanser, vilket inte direkt är något för mig :)

min 16 åriga systerson ( jaja 17 nu i mars) bor hos oss här i jönköping så vi har vårt lilla LAN datarum där vi sitter 3 på rad och spelar WoW. ( blir väl att göra plats för en liten "barnets första dator" om något år eller 2 med :)

Det jag saknat mest under mina månader som gravid är nog alla PTSCHHHH !! ( öppnandet av en iskall folköl) men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!! och så har jag inte varit i Stockholm och hälsat på mina kompisar heller sen i slutet av nov så det är lite trist men blir nog en bebis resa i maj skulle jag tro!

Bloggar jag följer för tillfället är
http://www.mittlivsabina74.blogspot.com/ ( handlar om en 2 barns mammas liv med obotlig cancer,riktigt sorgligt men otroligt stark person!!! )

http://www.alltforforaldrar.se/vimmelmamman/  ( hon är också en mamma i cancer som även bloggar om vimmellivet etc i Stockholm, jag vann förövrigt en "babypin" av henne förra veckan! den tackar vi för ;p)

http://ladydahmer.blogg.se/  ( hittade till hennes blogg från "familjelivs" hemsida för några dagar sen och hon kan verkligen uttrycka sig måste jag medge! guuuud vilken härlig människa! där har vi otroligt kul läsning!! )

sen så tittar jag ju dagligen ( om inte 5-10ggr om dan t.om, ihopp om ett nytt inlägg ) in på Belums hemsida ( från EQ ) Där har vi också kul läsning..oftast vill säga..iom att hon är en slacker för tillfället och blivit lite lugnare med bloggandet ( kär o galen kanske har nått att göra med det hela ? ) linken dit är :
http://skinfiol.blogg.se/  ( nu när jag linkat den kanske hon känner lite mer press på sig att uppdatera lite oftare!!! ;p)

Idag fyller min systerdotter Mariyama 13 år.."grattis på "bitch" dagen stumpan! Hon har iofs tränat att vara tonåring senaste 2 åren redan skulle jag tro!



Idag är även döds dagen av min pappa som dog för 6 år sen så både en sorglig dag och en glad dag. Tänker på dig pappa!

BTW är det fullmåne ikväll och tydligen ska det ha att göra med att man kan föda!! måne + vatten = sant..så vi får se om det blir en liten Izabella, Vilda eller Vincent, Elliot,Malcolm inatt kanske !! ( tyvärr har jag inte mycket om att säga till om i namnväg så har jag otur blir det en Anders eller Anna 0o, eller om min systerson Bob får bestämma så blir det en
Carl -Didrik )

Trodde dock det var fullmåne natten som var för jag trodde att jag hade en Alien i magen som utan att överdriva försökte ta sig ut "fel" väg, DVS genom hela magen så som just Aliens gör!

jaja det var min lilla presentation iallafall om dagsläget! återkommer väl lite senare igen men nu är det dags att klampa ner till Willys och handla lite mjölk!



Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha skit nu lurade du mig! Snokade in pa din blogg, sag mitt namn och fick tvangstankar over att blogga lite. :(

2009-03-12 @ 11:17:19
URL: http://skinfiol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0