Söndag+ troll

igår blev det ingen tid att skriva så får ta det nu istället.
Vi var på kalas hos Andreas mormor och morfar och åt massa goda kakor och tårta. toppen väder bjöds det på med och vi var mestadels ute i deras trädgård.Vi kom hem strax efter kl 18 och Bob ville vi skulle ta ett parti av spelet igen och denna gång kom jag 2a !..kl 19 gav Minerva upp och ville bli tuttad och sova, och det gjorde hon! ända tills 7 idag med enstaka avbrott för tuttning såklart.
Andreas har ofta sagt att man inte ska tro allt som händer på familjeliv, sidan som jag spenderar så mycket tid på, men jag har alltid sagt att " jo, men finns det bilder på dom i deras galleri etc så är det ju inga troll utan allt är sant som dom skriver!
Men i lördags fick jag med besked veta hur otroligt fräcka och hemska människor kan vara !
Uner dagen hade jag följt en tråd om en tjej som inte känt sin bebis på 2 dagar!..alla tyckte att hon skulle ringa in för en kontroll och hon sa att hon gjort det och skulle in på kontroll..efter några timmar skrev hon att hon kommit hem och bebisen mådde bra men tappen var helt utplånad!
Folk blev såklart upprörda att hon blivit hemskickad och tyckte hon skulle ta kontakt med ett annat sjukhus vilket hon gjorde och blev ombedd att åka in för kontroll igen.
Senare på kvällen var det plötsligt hennes man som skrev att dom var på sjukhuset och hon var öppen 7 cm och skulle snart föda ut sitt barn i v 29. en stund senare hade mannens syster tagit över skrivandet och berättade att nu höll hon på att föda!..
Vissa som följde tråden tyckte det var konstigt att både mamma,pappa och fastern skrev på precis samma sätt men vissa sa att det kunde bero på inställningen på laptopen dom hade.
Fastern tyckte alla var anklagande och att hon faktiskt blev ledsen! men hon ville ändå berätta att det hade blivit en liten so som skulle heta Lucas och vägde 900 g. Allt var bra och mamman skulle snart testa att amma..Då skrev en annan som fött för tidigt att det var ju konstigt då hennes barn inte kunde börja ammas förens efter 9 veckor!..memn att det var kanske olika från fall till fall!..
Fastern hade varit så snäll och tagit en bild på den stolta modern och hennes son i sjuksängen och satt in det i hennes galleri så vi kunde få se!.
Alla grattade så mycket och tyckte det var en så fin bild på mamma + barn etc!..jag var inne och tittade med såklart och tyckte att hmm deja vu! har jag inte sett något liknande redan ?
Tyckte att liknelsen på mamman var slående lik en ängla mamma på familjeliv som miste sin son i december, vars blogg jag följer dagligen.
Jag kollade in hennes bildspel hon hade på sin blogg och mycket riktigt! där fanns det med en bild som var nästan likadan som den bilden!..kommer ihåg hur jag satt och jämförde båda bilderna med slangar och tejp och filtar etc för att vara riktig säker!
Sen postade jag linken till bildspelet och frågade om inte bilden var slående lik ??
och visst var den det tyckte alla då!..
5 min senare var bilden borttagen från galleriet och 5 min senare hade trådskaparen tagit bort sitt konto! 10 min senare efter många självklart upprörda svar tog familjeliv bort posten då den hade blivit anmäld såklart!.
i sitt bild galleri hade hon även bild på gravid magar som jag är ganska säker på att åtminstone en var på denna ängla mamma när hon väntade sin son. men jag hann inte jämföra förens tråden var borttagen.
Jag såg senare att bilden från förlossningen hade hon snott från aftonbladet då det hade varit ett reportage om änglamamman och hennes son för ett tag sen!.
Hur hemska kan människor verkligen vara ?..hade jag inte känt igen bilden hade hon byggt upp ett liv runt det här och låtsas vara hon på bilden fast nu med en levande son som kämpade på neo.
Okej om folk nu inte har ett eget liv och måste hitta på ett men att utnyttja andra människors liv för det är ju helt otroligt !. Som Andreas sen sa när jag berättade det att det är många fler än man tror som sitter på familjeliv med påhittade liv,,snart hittar man väl en bild på Minerva någonstans med en helt ny mamma! :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0