Frisk igen!

Usch vad dålig jag blivit på att uppdatera bloggen minsann! Men Minerva har varit otroligt på mig hela tiden nu och när hon sover vill jag inte knattra på tangenterna! Nu är hon frisk iallafall förutom en rinnig näsa men den kommer nog rinna ett tag till. Idag blev det dagis igen och det var kul såklart. I 35 minuter fick jag sitta i personalrummet medans Minerva var ute på gården och det hade gått jättebra! Så förhoppningsvis får jag vara ifrån längre imorgon. Denna vecka blir det bara 3 dagar då det är röd dag på torsdag så vi får se om det behövs inskolning på måndag med eller om hon kan börja ordentligt då.

Igår kväll hände en så hemsk sak! Minerva badade i sin balja och jag satt på toalocket och tittade på. Rätt som det är ramlar hon bakåt när hon sitter där och blir liggande. Jag flög upp såklart och lyfte upp henne och det dröjde åtskilliga sekunder innan chocken la sig för hennne och hon började skrika. Tänk vad fort det kan gå alltså. Det räcker att man går ut för att hämta en handduk eller vad som helst så kan olyckan vara framme! Inte ett ljud hördes det heller utan hon bara trilla bakåt och gled ner. Vet att det finns föräldrar som lämnar sina barn själva i 1-2 års åldern när dom badar men det skulle jag aldrig kunna göra. Minerva blev snabbt på gott humör igen och hoppas hon kommer fortsätta uppskatta sin balja!

Nu ska jag lägga in en beställning på utskrivning av foton så jag kan göra ett fotokollage på Minerva+ familj som ska upp på väggen på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0