Alla har sina sätt att somna..

Minerva ska alltid busa omkring i det sista och till slut blir det lek med kudden. Allt för ofta slutar leken så här dock..

lilla tjejen..

Nu är Minerva på dagis och jag sitter i telefonkö till försäkringskassan..plats 48 nu och jag startade på 405.. 32 nu så snart min tur! Ska se hur det går med mina vabb pengar. 27 i kö..
Suttit i en halvtimma redan. 21 i kö. just nu är vi 99 handläggare som hjälper dig bla bla bla. 15 i kö..
8 i kö! "tap tap"..snart så. 2 !!. Så nu var det klart..35 min i kö för 30 sec samtal. jaja :) Lappen om Vabb hade kommit in så när det blev min tur i ordningen skulle det handläggas! Var lite orolig nämligen den inte kommit fram och att jag går och väntar på pengar som aldrig kommer :) Denna månad är varje hundralapp viktig då jag inte får Akassan ju.

Igår sökte jag 10 st förskollärar tjänster så det enda jag kan hoppas på är att inga förskollärare söker så att vi barnskötare får en chans :) En tjänst var på en förskola som hänger ihop med förskolan jag vikarierade jättemycket på. Dom ville alltid ha mig som vikarie så jag skrev i ansökan att jag vickat mycket där, så kanske man kan få lite plus i kanten ;p
En annan tjänst var förskolärare/resurs och där finns med chans att en barnskötare kan få istället och en tredje var som heltidsvikarie på några förskolor som hängde ihop och tror att man som förskolärare hellre vill ha fasta tjänster istället för att hoppa runt så kanske kanske har man en chans där med :)

Nu börjar "våra bästa år" som jag ska se på innan klockan närmar sig 12 och hämtning av Minerva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0