Död mobil...igen...

Jaha mobil nr 2 slut nu med då! Eller det är laddaren egentligen som är paj. TROR jag..Trodde jag ju med förra mobilen med men det var själva mobilen där man laddar som var paj. Nu har jag iallafall beställt ny mobil men kommer ta upp till 18 dagar då jag vill ha kvar mitt mobilnummer..Så snart snart är batteriet helt dött så då blir det no more för ett tag..OM inte jag kan låna Bobs mobil 2 veckor då han aldrig använder den och går på sommarlov imorgon. På den mobilen funkar inte ljudet dock, bara ljudet för sms men jag har ju oftast på ljudlöst ändå.

Igår var en bra dag. Först var Minerva på dagis och jag hämtade redan halv 12 för att hon skulle hinna sova innan vi skulle till Johanna och lilla Moa. Minerva hann sova lite mer än en timma och vaknade själv så var helt perfekt. kl 14 mötte vi dom i Råslätt och sen en lång lång ( och jobbig!!!) promenad till huset där dom bor. Dom bor i ett hus som är på en bondgård mitt ute på landet typ! 10 familjer som bor där i olika hus så var verkligen jättemysigt ( egna tomter och lagom avstång med) 3 våningar var det och hur mysigt som helst! Minerva trivdes med Moa och dom följdes åt var do,m än gick. inte leka med varandra för det är dom för små men ändå vara med varandra. Där den ena gick gick den andra och så :)
Kvart i 5 skjussade Johanna in oss till råslätt då det spöregnade ute så det var skönt att slippa gå den biten igen ;)
Jag och Minerva handlade på Willys och tog bussen hem. Minerva var grinig av trötthet och hunger. Det är inte ofta hon är hungrig då hon går och småtuttar hela tiden men det är det slut med från och med nu!. Hon åt nämligen som en häst!!! 2 portioner med köttfärssås och spagetti och ytterst lite hamnade utanför! helt otroligt. Jag fick t.om mata henne vilket jag inte fått senaste månaderna!!
Till slut var det stopp och det visade hon tydligt :) 5 rapar efter det blev det också haha. Så antagligen är hon aldrig hungrig och därav så äter hon som en mus. Fast tycker hon borde äta bättre på dagis för då är hon ju hungrig med men det kanske släpper lite nu. Idag skulle dom äta spagetti och köttfärssås med och det är ju faviriten så hoppas hon äter bra :)
Så nu ska det bli stenhårda regler på amningen! När hon ska sova efter lunch och när hon ska sova för natten. och så när hon vaknar lite grann. Natten får bli som den bilr. Inatt sov hon jättebra så hoppas det blir bättre där med. När hon vaknar efter dagsvilan tar jag ner henne på mellis direkt så hon inte försöker muta mig.
Får se hur det går men känns bra än sålänge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0