Uppe med tuppen

Idag har vi varit uppe sen kvart över 5 då Minerva vaknade och ropade på mig.
Så ännu en natt hon sovit hela natten! skönt. igår natt vaknade hon dock kl 03 och ville in för tuttning och fortsatt sovning.
Igår när vi årt middag lät jag Minerva smaka en pommes frites (osaltad såklart) och då gick potatisen ner iallafall! Så länge som det går att äta själv så verkar det mesta gå ner. Ikväll ska jag testa kokt potatis som jag låter kallna lite och ge henne en bit så får vi se hur det går!

På familjeliv igår fick jag massa tips om hur man sparar och lagar billig mat etc etc etc så jag blev peppad och gick ner för att tömma frysen. Hela 4 kassar med mat/bröd etc att kasta blev det. Det kallar jag oekonomiskt! Hittade bröd och prinskorv från dec 08!. När vi flyttat hit " pinsamt" Så nu är frysarna nästan tomma och nu ska vi äta mycket köttbullar och prinskorv ( inte den från 08 såklart!) resten av veckan för att tömma frysen helt. Sen blir det avfrostning och sen ska jag se till att vi äter upp sånt vi fryser in!

Så nu har vi haft en sovpaus/skrivpaus på 40 minuter vilket behövdes då Minerva var lite för trött för sitt bästa!. Det som är bra när hon vaknade så här tidigt är att det blir 3 sovpauser för mig att vila lite på :). Blir nog en runt 11 och sen runt 14-15 skulle jag tro.

Idag ska jag ringa och avboka tandläkaren. Dels har jag inte råd denna månad dels vill jag inte ha den tandläkaren som jag blev tilldelad. Andreas hade honom när han var mindre och han ska tydligen inte vara bra!. Ska säga att jag vill ha en kvinnlig tandläkare så vet jag att jag inte får han :)

Nu ska Vi ner till köket så Minerva får i sig lite gröt innan hon försöker tigga till sig lite tutte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0