5 minus visade termometern när jag och Minerva skulle på promenad till ICA, strålande sol så förväntade mig lite kyla men nej nej. För första gången på lääääänge var det barmark! Solen gjorde sitt bästa med att ta bort all snö. Var en fröjd att gå med vagn idag och Minerva jollrade glatt i vagnen. Solen sken i ryggen på mig och det kändes riktigt varmt. NU VILL JAG HA VÅR!!!!

Som sagt så ringde barnvården upp igår och dom tyckte vi skulle avvakta och använda mjukgörande salva och se om det blir bättre med märket. Så det hoppas vi på.

Igår var en jobbig dag med mycket känslor och tårar. Tankarna gick till Jeanette med familj samt mycket tankar om hennes mamma och om min mamma under sjukperioden. Undra hur vården ser ut om 50-100 år. Kommer cancer vara helt botande då eller kommer dom aldrig komma helt underfund med den?
Apropå forkning kan ni gärna gå in och läsa bloggen om den här mamman som har fått diagnosen "inflamatorsisk bröstcancer" Hon har för 2 månader sen fått föda sin son 2 månader för tidigt för att kunna starta sin behandling.
http://lindaskriver.blogspot.com Hon bor här i Jönköping och är med i en av familjelivs Jönköpingstrådar. Hon har just startat en fond till cancerforskningen man kan donera en liten peng om man vill.

Minerva somnade kl 18 igår helt slut! Jippi tänkte jag och förberedde mig för en tidig kväll med en film och så sova men tji fick jag!. Kl 20 var det dags att vakna igen och sen var det fullt ös till halv 11  ><
Fortfarande vägrar hon sin säng men det ska tydligen höra utvecklingen till. Att dom är lite rädda för att sova och separeras från sin mamma och det stämmer absolut på henne!

Efter stora bajslasset för 4-5 dagar sen har det varit tomt i blöjan! inte ens en liten klick så idag tänkte jag köpa katrinplommonpure ifall hon var hård men för att tag sen hörde man " stööön stööööööön argh stöööön argh argh" och den "härliga" lukten av fräscht bajs! Tur att Andreas fortfarande är sjuk och täppt näsa så han var perfekt till blöjbytet!. Det var inte alls hårt så det var skönt! mer som "vuxenbajs" som Andreas så fint kallade det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0