BVC + annat skoj!

Imorse var vi på BVC för viktkoll och damen följer sin viktkurva trots maginfluensan för 2 veckor sen!! vad skönt, undra hur mycket hon skulle gått upp om hon inte blivit sjuk och vägrat mat en vecka efter det ( förutom bröstmjölk då ) Längden fortsatte hon skjuta i höjden med! 2,5 cm på en månad så den kurvan fortsatte gå käpprätt uppåt.

Igår var vi hos gammelmormor och gammelmorfar och hade kalas!. Vi åt älgkött, kokt potatis och sås. Minerva tyckte älgkött var en riktig lyx faktiskt! Sen fick hon tårta och en chokladbit med.."mums"

Minerva har övervunnit sin rädsla för att ramla när hon går på golvet så igår kväll när jag satte ner henne gick hon stolt ända fram till dörren innan hon satte sig ner! Typiskt att hon vägrade visa alla på kalaset dock.
Imorse på BVC hoppads jag att hon ville visa upp hur duktig hon är och visst! Det gick galant att spatsera framför BVC sköterskan :)
Undra dock hur länge hon hållt på med detta själv! Andreas smygkikade på Minerva när hon lekte i sitt rum och där gick hon omkring för fullt. Istället för att krypa till saker ställde hon sig upp, gick dit och satte sig igen! Så en smygare är vad hon är :)
Så nu kan man säga mer bestämt att hon kan gå! Sina första steg hon tog för 2 månader sen blev det ju inget mer med då hon lärde sig att sätta sig själv istället för att vara tvungen att gå .
Hon har ju dock gått i sängen ett tag nu där hon kunnat falla mjukt men det gills inte tycker jag! :)

Ute fortsätter det att snöa så undra hur det här kommer att sluta. jag fick ta mig fram till vagnsförådet igår och sen bära upp vagnen så vi kan ha den inne. Blir jobbigt med att bära upp och ner men jag får helt enkelt lämna henne ensam 1 minut som det tar. Hon satt snällt innanför dörren imorse och väntade tills jag kom upp till henne igen :)
Nu finns det säkert några moralpersoner som uschar för att lämna henne ensam! men jag går faktiskt på toaletten ibland med och hon leker även ensam i sitt rum så 1 minut ska hon nog klara ensam i hallen ;p

Min mobilkamera har ju inte fungerat på ett tag då knappen man tar bilder med är trasig. Döm om till min förvåning när Minerva tog en bild idag!. Det visade sig att det går att ta bilder med en annan knapp med så det fick bli lite bilder när Minerva åt spagetti och köttfärsås till lunch idag :)
Till slut gav hon upp med att försöka få tag på spaggeti bitarna med fingrarna så hon kom på den beiljanta iden att slicka på tallriken istället! Lära sig tidigt ska man visst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0