BVC

Så nu är vi hemkomna från BVC och Minerva sover, stackarn! Blir nog feber ikväll efter sprutan som det varit dom andra ggrna med. Usch vad hon skrek :( satt i mitt knä och jag var tvungen hålla fast hennes armar, kände mig så hemsk :( Men det gick snabbt över tack och lov!

Minerva följer fortfarande sin kurva "tack och lov" även fast hon är dålig med maten. tur man fortfarande har massa bröstmjölk kvar iallafall.
8890g vägde hon och 79 cm lång. Viktkurvan följde exakt medans längd fortsatte höjas lite mer. Hon blir nog riktigt lång :) Så är ju hennes far lång med och jag med mina 169,5 är relativt lång med.

Vi ska testa med hemmagjord havregrynsgröt, risgrynsgröt etc med sylt, bär och sånt för att se om hon tycker bättre om det. Röd mjölk skulle hon ha med istället för blå som dom annars rekomenderar. Men varken BVC sköterskan eller läkaren var särskilt oroliga då hon följer kurvan iallafall. Om vi ville kunde vi ringa och boka viktkoll mellan besöken då nästa inte är förens hon är 18 månader.

Nu ska jag se "våra bästa år" medans lilltjejen sover "ruset" av sig :)

PS : snygg vinst av HV igår! Nu hoppas vi på GULD imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Sarlador

Tildaaaa , dont force her to eat food :p

if she wants to eat she eats :p else it effects bad :p



know from myself :p

2010-04-23 @ 18:38:21
Postat av: Annsofi

oh yea :) i dont "force" her but trying diffrent sorts of food to see what she wants :)

2010-04-24 @ 09:45:32
URL: http://tildakvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0