Vintertid!

Så var det vintertid igen då!..jag fullkomligt älskar den tid som kommer nu med advent och jul m.m
Förut var julen jobbig då min mamma dog 18 dec i cancer och pappa 2,5 månader senare i hjärtattack så minnena var väldigt jobbiga. Men nu längtar jag så otroligt mycket! Minervas första jul men absolut inte den sista!.
Hon ska få en lära gå vagn. den röda från brio tycker jag om bäst för den är så nostalgisk!..Så ska hon få en docka till den med :) och en CD spelare med lite sagor och kanske lite dvd filmer från Disney med.

Jag fasade att Minerva skulle vakna 5 nya tiden imorse då hon alltid vaknar kl 06 i vanliga fall men hör och häpna! Hon vaknade inte förens halv 7 nya tiden. dvs halv 8 gamla! vad har hänt!
Igår kväll kl 23 ( ja jag sover som en stock vid den tiden) så vaknade jag av vad jag trodde var barngråt. oh Minerva gråter i sitt rum tänkte jag och sprang upp på 2 röda...tog väl 20 sek eller nått tills jag kom på att hon sov bredvid mig och inte i sitt rum...ja ja..sen fick hon sova i sitt rum iallafall och det gjordes tills kl 4 då det var dags att ropa på mamsen AAAEEEIIIOOO..det betydde jag är hungrig ge mig tutte! typ.

Idag har vi varit förbi farmor o farfar som har bjudit på våfflor..gott gott men Minerva fick banangröt!..gott det med tycker hon.
Innan vi gick dit lunchade jag Andreas och Minerva på Max och där fick Minerva känna på ketchup för första gången!..obs känna..inte smaka!
Skulle klä på henne ytterkläderna och satte henne i mitt knä och en sekund senare hade hon naturligtvis fått syn på att lilla asken med ketchup var på lagom avstång.. smash sa det..och hela asken mosad i handen med ketchup överallt!
Dom vid grannbordet skrattade gott och skänkte några servetter åt mig då våra låg på golvet (också Minervas bravader)

Mitt tangentbord är lite knas så space knappen funkar inte hela tiden så måste trycka jättehårt samt gå tillbaka i texten och göra det då jagmissat..som här men det tar jag som demonstration...jobbigt värre, så får bli ett nytt snart.

Kommentarer
Postat av: JONNA

jag fasar vintern jag ist ! :)

2009-10-26 @ 02:01:18
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0