Grattis Minerva!

Idag fyller Minerva ett halvt år! stora stora tjejen!
idag blir det kalas med Farmor,farfar gammel morfar, gammelmorfar ( Andreas mormor och morfar) Faster , fasters kille och ev styvfarbror och ev styvfaster! inga från mammas sida då Minervas moster + kusiner bor i storstan tyvärr! Men blir fullt hus iallafall! :)

inatt sov lilla damen ända till halv 6 i sitt rum!..snacka om orolig jag var när jag vakna till halv 6 och hon fortfarande inte hade vaknat!..jäte nojig när jag gick in till henne och när jag kom in höll hon på att vakna lilla gumman! Jag har lyckats sova 3h i sträck inatt, det är nytt halvårs rekord det! Det behövdes inför denna dag kan jag säga!

Jag har då bakat och storstädat sen 8 imorse ungefär!..bakat vaniljbullar, cocos rutor och marängsockerkaks tårtbottnar! ska göra "sommartårta" som den heter fast med blåbär istället för jordgubbar. gott gott!
Medans jag bakade så städade jag samtidigt och det behövdes verkligen!

Vi har 2 dammsugare. en på övervåningen och en på undervåningen. Så jag skulle byta påse i den på övervåningen och grejar och donar då jag plötsligt får en sån där liten äcklig larv på handen..jag skriker till rädd som jag är!..sen sneglar jag in i dammsugaren och där var det 1000! minst! såna larver..jag gallskrek så Bob vaknade och trodde nån hade dött sa han!
Hela damsugaren var full av dom, där under påsen så att säga!.. Andreas fick plocka ihop dammsugaren och bära ner den så nu står den utanför ytterdörren tills jag kommit på var man kan slänga grovsopor!
Just den dammsugaren använder vi jätte sällan så har inte behövt byta påse så har ju inte upptäckt det innan!
Äckligt värre.

Nu är iallafall allt färdigbakat och städat så nu kan jag slappna av lite! 1h och 40 min kvar så ska snart in i duschen och sen vispa grädde så tårtan blir klar innan dom kommer.

Minerva är jätte trött då hon har fått varit med pappa hela dagen och då inte kunnat sova!..jag fick ta en 5 minuters break och söva henne men så fort jag lämna rummet vakna hon igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0