Duktiga tjejen!

Igår somnade Minerva strax efter 19 och vid 20 tänkte jag att nej jag testar med att bära in henne i natt till hennes rum!. Hon vaknade till lite men jag satt där tills hon somnade om.. Sen börjades det..in..ja hon sover, ja hon andas, ut...in, ja hon sover, ja hon andas, ut... Stumpan sov ända tills kvart i 5 imorse då hon gnydde till så hon fick komma in till oss och få tutte. 2 sprängfyllda tuttar väntade på henne! ( hon gav tillbaka en del för en stund sen över hela min arm!)
Så summan av kardemumman är att hon sov hela 10h i sträck utan att behöva äta en endaste gång och 9 av dom timmarna i sitt eget rum!..bravo bravo.
Själv blev det fortfarande 1-1,5h timmars sömn för mig då jag gick in och kollade till henne hela tiden...men snart kanske jag kan sova flera timmar i sträck om det fortsätter så här! har ju inte sovit mer än 2h i sträck på ett halvår så rätt sliten ja.
Att hon brukar äta så ofta i sömnen är ju mest för att maten jämt är serverad framför nyllet på henne! så det har blivit en nattlig vana att suga sig fast :)
Men oj så jag saknade henne när hon låg där inne! fast blev mys mys när hon fick komma in till mig igen :)

Idag är det fredag och med det menas att det blir grillat ikväll mmmmm så gott så gott.
Ska försöka storstäda så gått det går idag på dagen annars får Andreas ha henne när han kommer hem..dammsugningen vågar jag nog mig inte på med henne i närheten!
Imorgon går nog mesta tiden åt till bakning inför kalaset!

Just nu( 07.10) för prick 6 månader sen blev vi skjutsade av farmor in till förlossningen för igångsättning!
Då trodde jag att jag skulle ha bebis framåt eftermiddagen men ack så fel man kunde ha! ända tills imorgon bitti väntade hon minsann!
Ondast men bästa dagarna i mitt liv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0