Tisdag

Skum känsla..imorse trodde jag hela tiden det var måndag och nu går jag hela tiden och tror det är onsdag. Hur ska man ha det egentligen.
Men det hör väl till när man går hemma hela tiden att dagarna glöms bort antar jag.

Idag har varit en totalt händelselös dag då jag bara gått och väntat på att elkillen ska ringa vilket han inte gjorde.

Imorse när Minerva vaknade kl 05 och trodde det var dags att vara uppe yckades jag faktiskt få henne att somna om ( med tutte i munnen såklart så ingen sömn för mig dock) Så hon sov ända tills halv 7 så det var skönt.
Inatt drömde jag att hon ropade på mig. 2 ggr från sitt rum och jag vaknade och insåg att det var på riktigt så gick in i hennes rum men tydligen var det inte det för där låg hon pch sov så gott. Lite skumt det där för annars när jag drömmer om det brukar det vara att jag hör det i verkligheten.

Minerva härjar runt på golvet och det har hon gjort i stort sett halva dan. Leka golv 45 minuter, upp till mamma och tanka lite kärlek, gå i gåstolen 45 minuter upp till mamma och tanka igen, ner på golvet igen upp och sova..osv osv.
Så skönt att inte behöva ge henne total uppmärksamhet hela tiden men det är fortfarande mammigt värre här. Gick ner till tvättstugan nyss och hon var med pappsen och tittade mot dörren hela tiden och ropade maaamm maaaam..Hon är ju inte ensam iallafall utan i tryggt förvar hos pappsen.

Just nu kokar jag morötter som jag ska mixa sen till pure för första gången! blir intressant om hon gillar det bättre eller sämre än burkmorotspuren. Klart billigare iallafall måste jag medge! Det återstår att se om en stund när det är dags för middag. Nu ska jag ner och börja med vår mat som blir spagetti och köttfärssås idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0