Ett skepp kommer lastat...

Med vadå?

Med        ..BAJS..

Imorse var Minerva fortfarande lite hård i magen och jag undrade varför katrinplommonpuren inte funkade som den ska. Fick jag bittert ångra nu.
Vi satt och åt lunch och Minerva smaskade på gröt med äpple/päron pure i. Mycket uppskattat. När hon ätit klart och vi skulle gå ifrån undrade jag varför det stank diare. Vuxen stank alltså.
Körde ner fingret i blöjan för att se om det fanns nån present längst ber i blöjan och får hela fingret fullt med bajs. Hela blöjan igenom. På strumpbyxorna, på benen, på magen, på pappas tröja, överallt hon nuddade med andra ord så det fick bli duschen insåg vi ganska snabbt. Nu är hon glad och varm igen med Jenny och Jonathans grodpyjamas hon fick att mysa i.
Antar att det kommer komma ett till lass senare då hon fick katrinplommon både i förrgår och igår. Ser man positivt i det hela så är hon iallafall inte hård i magen längre! :)

Det blir ullared imorgon iallafall! jippi. Andreas får köra hårdkurering idag och snällt följa med ändå och skulle han bli sämre åker jag, Andreas mamma och hennes syster iallafall Men det är nog bäst han följer med då det är mestadels han som ska handla.

Det som står på min lista just nu iallafall är :
Adventsstjärnor
Pyjamasar till skruttan
halsduk till skruttan
Julklappar ( ev men tror jag redan vet vad syrrans kids ska få )
Teamspeakhörlurar till Bob
Byxor, tröja och kallingar till Bob
En julklapp till syrran

Minervas gåvagn ska inhandlas på Hiko.se då vi inte behöver betala frakt när det ligger så nära och dom har otroligt bra priser på leksaker! En docka ska hon få med men ska kolla priser på ullared först.
Sen önskar hon sig barnfilmer + sagoskivor/band men det har hon önskat sig av tjocka släkten :)

Igår hånglade hon upp sin fasters gamla docka hon fått ärva ( ordet hångla upp var Andreas ordval)
Dockan låg på golvet i hennes rum och hon låg bredvid och smaskade på dockans ansikte ;)

Jag visade en bild på datorn på mig och henne som nyfödd och hon tittade på bilden, tittade på mig, tittade på bilden och började gråta!! Hon förstod inte riktigt vad jag gjorde där inne i datorn :)
Här är bilden på en mycket sliten ( och 20 graviditetskilo tyngre) nyförlöst mamma med en bebis på 1 dag

(haft bilden inne en gång förut men den åkte bort då min syster påpekade att jag såg så gammal ut på bilden!!! men kanske inte konstigt när jag hade varit vaken ca 4 dygn i sträck och genomgått en 20 timmars lång förlossning ;p)

Så liten var hon min lilla tjej :)
En till bild värd att återvisas är ju en av dom första på henne!


jag vill ha en till bebis!!!! jag vill jag vill jag vill jag vill.
Lagom till Minervas 2 års dag borde det vara lagom att en lillasyster/lillebror tittar ut! Så det blir till att börja jobba på det till sommarn då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0