Visa lite mod nu!

idag bär det av till barnmorskan för kontroll igen..kl 11 ska jag vara där.
Har funderat lite hur jag ska lägga fram det att jag vill att hon gör en hinnsvepning på mig..det är väl bara att fråga..kan ju inte få mer än ett nej men det är så pinsamt :)
Alla barnmorskor gör ju inte hinnsvepningar men kan ju inte förlora något på att inte be om det ?
Att jag vill göra en nu, 4 dagar innan beräknad nedkomst är främst för att jag är rädd..fruktansvärt rädd att något ska hända om jag går för länge. varje dag blir mer och mer jobbig.
Och sen så kan jag knappt äta..senaste veckorna har varit extremt jobbiga..äter myr potioner som jag inte kan behålla efteråt så har gått ner ca 4 kilo nu istället för upp upp upp som man ska. Och iom man ska lagra massa kolhydrater inför förlossningen vilket jag ej gör vet jag inte hur jag ska klara det om det fortgår såhär.
Min kropp är ju redan väldigt skör iom min 18åriga ätstörning..så hoppas det är godtagbara själ för att få göra en hinnsvepning!..vi får se om några timmar.
Om inte annat kanske hon fixar så vi kan göra det nästa måndag när jag ska dit igen på övertid.
En hinnsvepning för er som inte vet, är när barnmorskan masserar hinnan runt livmodern, vilket gör att allt sätts igång..detta är en 75 % chans för succe metod så inget är garanterat dock!. man måste ha öppnat sig lite dock för att det ska gå men det är jag ganska säker på att jag har gjort så!..
Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0