Lugnet före stormen

Inga värkar ingenting SUCK..12 dagar kvar nu och är såå trött på det här.
Jag har hört så mycket om att man måste ringa in om bebben ändrar beteende i magen, om den slutar att röra på sig etc. Min skatt är helt tvärtemot nu och bumlar omkring hela tiden istället så jag googlade på det och självklart hittade jag 2 artiklar om det ! att det kunde bero på för lite fostervatten eller att bebben var stressad!
 jeeeez exact så är det för mig! inget forstervatten är det där inne..det vet jag för det har jag läst på internet!
Så ju mer orolig jag blev desto mer bumlade bebben omkring såklart .

Min kompis Jenny övertalade mig att ringa in just för att vara säker på att det var ok så tog mig ett samtal med barnmorskan på BB.
Det första hon sa var :
och VEM ? har du hört det där ifrån ?
Jag : hmm ehm hmm..internet ?
BM skrattade gott : Jo det brukar ju vara så :)

Hon övertygade mig om att det var fullt normalt och att det nog var för att bebbens huvud nu var fixerat och att rörelserna då blir annolunda iom att huvudet sitter fastskruvat där nere..
Så ingen bebbe för mig än då! bara vänta tappert istället..idag blir det att baka bröd och packa min BB väska ( nehej skulle jag inte alls gjort igår! eller i förrgår..eller i ...)

i slutet av maj kommer min kompis jenny från forna gamla Stockholm och hälsar på!
Då blir det folköl kan jag lova! Nästan 2 månader på mig att lära mig hur jag pumpar ut en flaska mjölk !! om jag nu vågar lämna skatten hemma  med sin pappa någon timma eller 2 !

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Jag gick över tiden 13 dagar med min plutt... så var lite beredd på att det kan hända dig också. Det var dom längsta dagarna i mitt liv!



Sen att pumpa... det behövs inte pga alkoholen iaf! Men det är praktiskt så att pappa kan mata bebis! :)

2009-03-15 @ 16:08:38
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Annsofi

Hej Bambi :) jo har hört att man kan amma även fast man dricker alkohol, men det finns så mycket fördomar mot det så vet inte om jag vågar ;p..



ja jag tycker dessa 12 dagar jag har kvar är hemska..så hoppas verkligen inte jag ska gå över tiden, men blir väl så för mig med :)

2009-03-15 @ 16:42:53
URL: http://tildakvasthilda.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0