dumma fullmåne!

ingen bebis blev det här inte, dock hade jag mycket mer ont än vad jag brukar och magen var stenhård så någonting har det klart med månen att göra tror jag !!


Jag fördriver som sagt mycket av mitt liv på familjelivs hemsida för tillfället och där finns en tråd jag tycker är ganska kul att följa..Den handlar om Ekonomi såklart och hon som startade tråden var så orolig, låg vaken på nätterna och grät etc! stackarn, sånt är ju inte kul neh. men vad var hon orolig för ? jo det är ju så att hon och hennes sambo bara har 3500 kr var kvar i nöjes pengar i månaden och hon undrade om detta var lite?..till saken hör då med att dom sparar 10k i månaden gemensamt, 7k på mat och sen är ju alla räkningar redan betalda med...och kan man tänka sig! jo rama skrik blev det ju såklart från alla andra..Detta är ju endå en "svensson" familjehemsida och inte en "östermalmsbratz" sida och alla vill ju såklart försöka få henne att inse att det inte alls är dåligt med alla dom pengarna och att hon inte ska ligga vaken på nätterna för det. hon var tex lite ledsen över att inte kunna köpa ett par skor för 1k en månad för då var det ju bara 2500 kvar ju..och det är ju på tok för lite såklart ? det fattar väl alla ??
Men detta har faktiskt gett mig lite perspektiv på hur bra man faktiskt kan ha det även utan pengar..
jag får 5k i månaden men jag ligger inte och gråter hela nätterna för det
 (visst en gång grät jag och det var när jag fick beskedet att min sjukersättningsperiod inte räknades in så jag bara skulle få 80 % på min halvtidslön, men det är en annan historia :) )
Det ska bli kul efter jag haft min föräldraledighet då jag kan börja jobba heltid igen ( min sjukersättning tog slut sista okt ) se hur jag prioriterar pengar då ? Antar jag kommer känna mig jätterik med 10k i månaden istället för 5 eller så blir det tvärtom att jag som hon den andra känner att jag vill ha mer mer mer..kanske blir man aldrig nöjd ?
Men sålänge man är lycklig tror jag inte pengar spelar någon roll, hur fattig man än är ?!

jag säger bara Hallelujah "Tradera"!  you make my life perfect :)
PS : har även hört att Lidls blöjor är skitbra! och billiga! me like me like :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0