teater

idag var vi i stadsparken och såg en drömteater. det var 5 st som gestaltade våra drömmar..barnen fick berätta något dom drömt och så spelades det upp..bara mardrömmar blev det såklart!..var kul för det blev så spontant! allt dom gjorde var påhittat direkt utan manus..teatersällskapet kom från malmö och cyklar runt i sverige på posten cyklar hur man nu orkar det! från malmö i söder till hudiksvall i norr etc...Sen efter teatern lekte Essa i parken och lovade tydligen en ny kompis han fick att vi ska dit imorgon igen så ok då var det spikat med då 0o.
Nu har det mulnat på och jag tror det blir regn snart men det behövs! inatt var det så varmt att jag vaknade stup i kvarten, usch o ve.
Minera har fått ett myggbett eller nått på armen! sitt första, stackarn!..måste varit när hon satt/stod i knät eller ammades då hon annars hade myggnät för vagnen.
Uppe i parken kom förskoleläraren fram till mig för öppna förskolan var tydligen där med! och hon kände igen mig trots att jag bara varit där en gång! mer imponerad blev jag när hon kom ihåg Minervas namn!..hon hade ju sagt på öppna förskolan att hon nog aldrig skulle glömma det namnet och det gjorde hon inte!  klart impad ja!
På vägen här utanför vid Torpa skolan blev en 8 årig flicka påkörd igår..var ju bara att vänta på då vissa bilar kör som idioter här i jönköping , hon skadade foten så blev inte alltför allvarligt tack ock lov! Aldrig att Minerva får gå ensam till skolan inte, när det väl är dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0