BVC+ läkare

Idag kl 9 var vi först till BVC för sprutorna och vikt kontroll.
Hon hade inte gått upp så mycket som hon skulle så vi ska tillbaka om 2 veckor igen..kunde bero på värmen och att hon är så aktiv nu iom att hon kan vända på sig redan! men jag fick i läxa att tutta henne så mycket och ofta som möjligt på dagarna nu! som om jag inte redan gör det 0o.
Sprutorna var aj aj för henne stackarn! usch vad hon skrek och grät. Så nu har hon 2 fina plåster på varsitt lår.
Sen bar det iväg till läkaren och kolla knölen och det blev vidare remiss till ryhovs sjukhus för ultraljud!
han var nästan säker på att det var antingen en bencysta eller en körtel. och sa att om hon varit sjuk så kunde man få körtlar där och jag märkte ju av den först efter att hon hade varit förkyld så..men den var inte rörlig därför det kunde vara en bencysta. som i sig är helt ofarlig den med ! var tydligen vanligt men oftast på andra delar av kroppen så att det inte syns.
Fontanellen var helt normalt att den var lite inbuktad..det skulle den vara så!
sen gick jag , minerva och mariyama på fika träff med andra mammor + barn + en gravid mage! det var trevligt och alltid så kul att se dom små bebbarna :)
Uschja inatt tyckte Minerva att det var dags att vara vaken och leka istället! så det var hon i 3 timmar tills sin mammas förtvivlan! från halv 3 till ca halv 6 och sen skulle vi upp halv 8 igen...det började med att hon tuttat så mycket så att massor rann ut och det blev alldeles blött så jagvar tvungen lägga henne över en filt på sängen ..det väckte ju henne såklart och hon tittar på mig med sitt solskenssmile och sen var det kört! dags att börja träna igen tyckte hon så över på mage osv osv. här har vi henne in action runt halv 4 inatt!


ska se om jag kan få sova en timma snart om jag lyckas få henne att sova. dom sa hon kunde vara väldigt trött och sova mycket idag efter sprutorna men det märker vi inget av just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0