BVC

Idag var vi som sagt på BVC för viktkoll. Hon hade som jag gissat inte gått upp som hon skulle. Hon hade gått upp ca 400g istället för 1 kg som dom ska om dom följer sin kurva. Så nu har hon dippat en till kurva. Längden och huvudomfånget följde sin kurva dock! Om en månad ska vi tillbaks på en extra viktkoll.
Hon är ju så dålig att äta riktig mat och det kombinerat med hennes otroliga aktivitet är ingen bra kombination! Blir ju bara gröt och pureer + att jag har fått vara buffebord för henne men det är det slut med nu så att hon hinner bli hungrig innan måltiderna! Så nu ska jag bara amma innan hon sover och nattetid. DVS även innan dom 2 middagslurerna på dagen och när hon vaknar så blir 4 ggr om dagen ifall hon inte vaknar på natten då det blir mer.
Var ok också att amma lite direkt efter maten om hon/jag ville istället för måltidsdryck.
Så nu blir matschemat ca så här:
06 : ammning
07.30 Gröt
09.00-09.30 amning sen sova
10.15-10.30 frukt alt pure
12.00 lunch (mat i något slag) fruktpure till efterätt
13.30-14.00 amning innan sova
15.15-15.30 frukt/alt pure
18.00 middag ( gröt el mat. skulle bara ge ett lagat mål om dagen och 2 gröt helst, så varierar med lunchen)
19.00-19.30 välling om hon vill sen amning innan sova.

Så amningen blir inte som ett mål utan mer som ett tillskott därav det låter så mycket.

Idag till lunch blev det 2/3 burk med fruktyoughurt ( vi var ute och åt utan tillgång till mikro etc)
Så mellanmålet kl 15 blev pannkaka med resten av fruktpuren. Några bitar pannkaka gick ner men hon är inte van att äta bitar så blir att träna :)
Var svårt att vägra henne tutte när hon vakna stackarn men så fort hon fick mat blev det bra.
Skulle även tillsätta lite smör alt olja i maten/gröten varje dag. Lite salt som tex leverpastej på smörgås skulle jag också försöka med men inget mer salt isåfall. Gärna skinka på smörgåsen men det väntar jag med tills hon är lite mer van med bitar :)
Till middag idag ska hon få köttbullar och makaroner som smakis sen gröt.
Blir kul att se hur sovandet på nätterna blir med all denna mat! hoppas hon sover hela nätterna som hon gjort några ggr.

Hon har börjat prata otroligt mycket senaste dagarna! dadada ddada dada dadaaaada låter det stup i kvarten :) Hon har slutat säga mamma så ofta nu men det är väl för hon inte är så ledsen av sig antar jag. Blir typ bara när jag är nere och lagar mat och hon blir lite mammig.

Ikväll blir det Idolfinalen! hmm sugen på folköl blev jag nu, undrar om jag ska gå ner och köpa tills ikväll och TVn!
Eller nej, Blir ju bara att jag ligger och tittar finalen i sängen och sen somnar så kommer inte ha tid med någon öl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0