Minerva 4 månader

idag har snuttan "månadsdag"..4 månader sen jag krystade ut henne i världens bästa smärta ! :)
grattis världens bästa och sötaste dotter!

Nu är vi hemkomna från BVC och det gck väl sisådär som jag trodde med vikten.
nu väger hon 6090 så hade gått upp 240g på 2,5 veckorwq§  ( oj wq§ var det Minerva som skrev!..lär sig redan :p )
hon hade bara växt 0,6 ( 64.8 nu) och huvudet hade växt 0,2 så alla 3 kurvor hade sjunkt lite till på "kurvometern" Hon äter ju nästan konstant här hemma men förbränner mer än vad hon äter nästan så jag kan inte direkt mata henne mer än jag gör så vi skulle börja med gröt en gång om dagen på kvällen..några skedar och sen amma som vanligt när hon ska sova.
Gröten jag skulle köpa är från 4 månader så det passar ju bra från idag då!..tur det inte var igår för då hade hon inte kunnat äta den!! (OBS ironi, så inte min syster kommer och säger" men herregud det kan hon ju visst det!! ;p )
På ica fanns det bara från 6 månaders gröt så jag får kolla på Willys senare idag.
Sköterskan föreslog att vi skulle införskaffa barnstol åt henne så hon sitter med och äter vid middagen och det gjorde vi ju i lördags så :)
Minerva var tvungen att visa hur duktig hon var med och tog i för kung och fosterland när hon skulle ställa sig upp från liggande position :)

Nu ligger hon och ser på TV och pruttar belåtet i blöjan..sista dagen antar jag med detta bajs då, sen blir det nog annan konsistens när hon äter gröt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0