kalv no more!

Min lilla kalv försvann inatt!
Från att ha mjölkat ca 1 gång i timman beslutade hon sig för att sova istället!
Ammade henne vid 11 sen kl 2 vaknade jag av att min ena spene höll på att srängas itu!..mjölkproduktionen är det då nada problem med.
Fick väcka henne så jag kunde amma henne men med sprängfyllda bröst räckte det ju såklart med bara ett bröst så kl 5 var det dags igen fast med det andra då.
kl 8 valde hon själv att dricka så hoppas det blir mer snutte på dagtid och mindre nattetid nu då.
Idag ska jag köpa bröstpump så att jag slipper väcka henne mitt i natten!
Var väldigt skönt att få sova, vore skönt om hon kommit in i snutta var 3e timma perioden nu.

11 kilo har nu rasat bortsen jag kom hem och har 4 kvar tills jag väger vad jag vägde innan jag blev gravid. När jag kom hem från BB hade jag bara gått ner 4 kilo så var lite rädd det skulle ta låååång tid men när väl ammningen satte igång så bara slukades det kilon ihop med mjölk.
bra bra!
jag har desutom klarat mig galant från min bulimi som jag trodde skulle bli ett stort problem efter födseln men kan stolt säga att under förlossningen när jag kräktes av värkarna var sista gången jag kräkts!

imorgon kommer BVC på hembesök och då får vi se hur mycket vår lilla parvel har ökat i vikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0