grattis!

idag är Minerva 2 veckor! sjukt fort går dagarna men samtidigt känns det som om hon är minst en månad gammal.
Inatt drömde jag att det var meningen att min kompis jeanette skulle adoptera Minerva när hon föddes! Och jag gjorde allt för att det inte skulle hända, usch o fy vilken dröm!

När börjar egentligen bebisar att kravla ?
Jag skrattade så gott igår kväll när vi skulle sova. Minerva sov på sin favorit plats, dvs min mage. Helt plötsligt började hon pusta o stånka o ta i ända ut i tåspetsarna! hon förflyttade sig sakta men säkert upp för min mage tills hon nådde mitt huvud, där vände hon riktning åt sidan istället, sakta men säkert neråt igen på höger sida tills hon äntligen hittade målet! min tutte!! Antar hon har väldigt bra luktsinne lilla damen! Detsamma i morse då hon låg en bit ifrån mig i sängen, jag slumrar till och vaknar  av ett AJ min tutte!..då har hon tagit sig fram till mig och sugit sig fast!

Jag åt 200g katrinplommon i förgår mot min förstoppning och det satte mer fart på minervas mage än min kan jag påstå!..SPLASCH lät det hela dagen igår från lilla damen! Tur man har blöjor så det räcker och blir över!

Idag börjar hockey VM fast jag kommer nog bara kolla Sverige matcherna dock.
Ikväll lirar Tyskland - Ryssland och Schweitz - Frankrike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0